Watzmann

Nejvyšší vrchol - Watzmann-Mittelspitze (2713 m.n.m.)

Termín: 4.-6.5.2012

Plán:

1. den – vystoupit z parkoviště Wimbachbrücke na chatu Watzmannhaus a přespat ve winterraumu.

2. den – vystoupit dle možností na vrchol Hocheck, případně na vrchol Mittelspitze a sestoupit až na parkoviště Wimbachbrücke.

Nástupní místo:

Ideálním výstupním místem je parkoviště Wimbachbrücke (cca 620 m.n.m.). Parkovné stojí 4 EUR/den, na dva dny dohromady 7 EUR. Záchody jsou v místě i s pitnou vodou.

Výstup (udávané časy):

Pokračování po cestě 441 na Watzmannhaus (1930 m.n.m.). Udávaný čas výstupu je 4 hodiny.

Z Watzmannhausu se postupuje cikcakama na vrchol Hochecku (2651 m.n.m.) Úsek z chaty na Hocheck se udává 3 hodiny. Na Mittelspitze je z chaty udávaný čas 4 hodiny.

Sestup (udávané časy)

Hocheck – Watzmannhaus 2 hodiny.

Watzmannhaus – Wimbachbrücke 3 hodiny

Vrcholová patrie v úseku Hocheck – Mittelspitze je zajištěná jako klettrsteig. V tomto období je zde však hodně sněhu.

Přechod celého hřebenu:

Za dobrých podmínek je možné přejít celý hřeben Watzmannu: Watzmannhaus – Hocheck – Mittelspitze – Südspitze - Wimbachgriessutte (1327 m), Wimbachschloss (937 m)  - Wimbach až na parkoviště.

Možnost noclehu:

Winterraum u Watzmannhausu – kapacita cca. 10 lidí – otevřená chata s luxusním zázemím (kamna, palandy, deky apod.). Cena (peníze se hází do kasičky) 10 EUR/ os./noc, 5 EUR/os./noc s Alpenvereinem.

Je možné si vzít i pivo z basy (3 EUR).

Hocheck – bivakovací bouda, kapacita cca 6 lidí.

Věci s sebou:

Spacák, karimatka, mačky, cepín, hole, sedák, ferratový set, vaření

Zážitky J

1. den - Po nočním příjezdu a mizerném noclehu v autě jsme se ráno přebalili a vyrazili po cestě 441 na chatu Watzmannhaus. Cesta místy docela pěkně stoupá a mírně jí komplikoval pouze sníh. Závěrečná pasáž pod Watzmannhaus je relativně prudká a sněhu bylo celkem dost. Oproti plánovaným 4 hodinám jsme stihli cestu za 3,5 hodiny i těžkýma batohama. Chata je na zimu zavřená, ale funguje luxusní Winterraum. Kapacita je cca 10 lidí.

Původní plán se jít podívat po okolí chaty zval za své díky počasí. Klesla oblačnost a celý kopec se schoval do mlhy.

2. den – po krásném pohodlném noclehu vyrážíme v 6:50 ráno za slunného počasí směrem na Hocheck. Plánovanou cestu na 3 hodiny stíháme za 2:10. Sněhu je relativně dost. Místy si musíme šlapat vlastní trasu. Cesta ovšem parádní a relativně nenáročná. Na vrcholu Hochecku je jasné, že na Mittelspitze se nedostaneme. Sněhu je na vrcholu hodně a na vrcholu Mittelspitze jsou převěje a neláká nás tam vyrazit. Koukáme se do bivakovací budky. Je vhodná pro cca 6 lidí.

Otáčíme se a jdeme dolů směrem na Watzmannhaus. Cestu stíháme za 1:10 oproti předpokládaným 2 hodinám. Ve Winterraumu balíme všechny naše věci a jdeme dolů na parkoviště. Z absolutního azura se počasí mění na zataženo a začíná mrholit. Cestou dolů solidně zmokneme, ale na parkovišti je otevřená místnost s expozicí o Watzmannu a tak se máme kde schovat.