Monte Albano

Itálie, oblast Gardaseeberge, Mori, Obtížnost: D/E.

Ferrata v krásné skalní stěně nad vesnicí Mori. Cesta těžké obtížnosti D/E. Jednotlivé úseky nejsou snad ani lezecky obtížné, jako spíše silové. Nástupová trasa prochází krásným lesoparkem nad vesnicí Mori u kostelíka Santuario di Monte Albano. Pod ferratou je krásné zázemí s loukou, toaletami, vodou a množstvím bouldrů. Parádní místo pro výlet s rodinou.

V případě slunečného dne je potřeba počítat s tím, že celá cesta je na přímém slunci.

Časová náročnost: cca. 3 hod. celkem. 20 minut nástup k lanům, 1,5-2 hod. výstup, 40 min. sestup.

Převýšení: 210 m.

Nástupní místo:

Vesnice Mori. Možnost sjet z dálnice A22 ve směru od Trenta na Veronu, nebo směrem od Lago di Garda z Torbole přes Nago. Možnost parkování je ve vesnici cca. 15 minut chůze pod kostelíkem v ulici Via F. Tranquillini. Odtud je již značená cesta ke kostelíku i k ferratě.

Popis přístupu:

Od zaparkovaného auta přes náměstíčko Piazza C. Battisti ke kostelíku Monte Albano. Do prudkého kopce přímo ke kostelíku. Dále přes travnatý plac okolo informační cedule. Celou dobu je výhled na očekávanou stěnu. Kolem bouldrů k nástupu na lana.

Popisy cest:

Cesta začíná překonáním kamene, který je takovou zkouškou zdatnosti. Následují komíny, traverzy a výstupy po žebřících. Z cesty není hned po nástupu možnost úniku. Krásné výhledy na vesnici Mori. Těžké úseky se pravidelně střídají s ještě těžšími, ale není to nic nezvládnutelného.

Popis sestupu:

Po výstupu k dřevěnému zábradlí je možné se dát na rozcestí prudce doleva. Jedná se o zkratku. Pohodlná cesta vede zase až dolů na travnatou louku k toaletám a studánce. Nelze zabloudit.

Zdroj mapy: bergsteigen.com, 2016

Zpracoval Jarda Kupr

Bod na google maps označuje nástupový lesopark u kostelíka Monte Albano.